9 Kasım 2011 Çarşamba

00:56 - No comments

Cêsis'e alışma dönemleri

Ofisteki Gaziantep Materyalleri / Biz getirmedik burada vardı

Artık Cêsis'e alıştım diyebilirim. Ufak anekdotlarla başlayalım. Şu aralar hava sabah 3 öglen 8 aksam 0 derece. Ve 1 haftaya kadar 0'ın altına inecek ve -20leri göreceğiz. Sokaklar çok sakin. Hiç insan yaşamıyor gibi. İlin nufüsü 85.000. Sokaklar ve yollar küçük. Bir yoldan en fazla 2 araba yanyana gidebilir.

3 4 gündür su içmedim, ve bugun adam gibi su içtim. Burdakiler ya da şöyle diyelim su içme alışkanlıgı yok gibi.İlk kez su içtiğimde çok sevinmiştim. Birayı su yerine içmek.. evet bunu yasadım. Burda genelde su yerine bira içiyorum. Fiyatları ucuz. 0.60 lvs den baslıyor alkolun fiyatı. türk parasıyla hesaba vursak 1.8 tl ye denk geliyor.

İnanılmaz ama bu yazmaktan kendimi alıkoyamıyorum. Kaldığım evin tuvalet  çalışma sistemini 3 günde öğrendim. Alafranga veya klozetli tuvaletten farklı bir çalışma sistemi. Mimarı olarak klozet sistem ama çalışma sistemi acayip farklı. Ama ofisteki sistem genel klozet sistemi.

Ofiste bugun toplantıda; yarın türk şehitlik mezarlıgı  yani turko kapı ya gideceğimizi öğrendik. ayrıca yakın bir zamanda cêsis'te bir club de türk müzik gecesi düzenleceğiz. onun çalışmalarına başladık. cuma günü doles sala'da (Riga'nın yakınlarında) bir yerde "traınıng" egitimi için gideceğiz ve orada türk tanıtımı yapacağız. C.tesi günü gitar workshopda gitar çalıp ofis çalısanlarıyla birlikte rakı nargile türk gecesi yapacağız.

ofisteki gönüllülük faaliyetimize gelecek olursak; ofisimizin bir odasını restore etmek için, duvar kağıtlarını söküp badana işlemini de yaptık. (dün başlamıstık - bugün bitirdik) yarın da boyama işlemi bitecek.

Bu işlemleri yaparken arkadaşla beraber çalıstıgımız gönüllülere türk müziğinden ibrahim tatlısesin eserlerinden dinleterek turkish hod carrier örneğini canlı canlı verdik ve güzel dakikalar geçirdik.

akşam evde ufak bir kaza oldu. letonyalı ailemden bir arkadaş ev kazası geçirdi, ambulans çağırdık. dikkatimi çeken noktalardan biri de; burada hep kadınlar çalısıyor. nerdeyse hiç erkek çalısan görmedim. karadeniz bölgesi aklıma geldi.

Şimdilik bu kadar.. Yarın Cêsis'teki Turko Kapı'ya gideceğiz. buraya gelmeden önce baya araştırmıstım burayı. yakından türk şehitlerimizi görmek bir de yabancı ülkede, güzel bir duygu olacaktır..

Görüşmek dileğiyle..

0 yorum:

Yorum Gönder