18 Aralık 2011 Pazar

18:36 - No comments

Ortaya karisik! Film gunleri-Poker Turnuvasi- Kilisede pazar ayini


Evet. 1 hafta aradan sonra yazmaya devam. Gunluk olarak degil de haftalik olarak yazdigimin farkindayim son yazilarimda. Ya zamanim olmuyor. ya o gun yazacak pek bisey olmuyo, blogu isgal edip laf salatasi yapmanin geregi yok.

Hadi baslayalim. Neler oldu once kisaca yazalim. sonra ayrintilar..
Turk film gunleri
Cesis de gonulluluk videosu cekimi
Poker turnuvasi
Valmiera gezisi
2012 ozel yeni imaj tasarimi!

aklima gelen bunlar. Hadi ayrintilara gelelim.

Turkiyedeyken tasarladigim turk film gunlerini burada elimden geldigince ve yetersiz tanitim nedeniyle buyuk hayaller kurdugum icin aslinda pek istedigim verimi alamadim.Filmin gosteriminde ufak tefek aksakliklar olsa da guzeldi gene.

Valmiera gezisi
Cesise 30 km uzaklikta kuzey dogusunda olan bir il. Cesisden buyuk, sinemalar, alisverismerkezleri,universite vs var. ha bu her yerde var canim neden yazdin simdi diyorsan. Cesisle kiyaslama yaptim. Cesisde sinema universite yok. Ama alisveris merkezler bizim avm dedigimiz surusune bereket. Leton gonullunun ailesiyle beraber valmiera yolculugumuz basladi.. Valmieraya gitmeden once kayalariyla meshur bir ormana ugradik. biraz anlatayim. bildigin avrupavari orman. o nasil oluyo diyosan soyle anlatayim. altindan nehirler vs akiyor. tahta koruluklar var. etrafin sayisiz cam agaclariyla dolu. ve tek farki tahta merdivenden cikarken etrafin kayaliklarla cevrili. adini unuttum, yuzlerce fotosu oldugu icin ismine bakar yazarim bi ara. ama cesis valmiera arasindaki kayalikli orman diye aklinizda kalsin.

Enfes goruntuler yakaladim o kayalikli ormanda.
Hatta 3 tane degisik kisa video cektim. Facebook'a da attim. Dur linkini vereyim bak.

tree reflection in air 1 in latvia
https://www.facebook.com/photo.php?v=248429968556972

tree reflection in air 2 in latvia
https://www.facebook.com/photo.php?v=248435758556393

tree reflection in air 3 in latvia
https://www.facebook.com/photo.php?v=248442898555679
videoyu oyle bir anda aklima geldi, cektim. Gaspar Noé nin donus yok filmindeki giris ve cikis sahnesindeki kamera hareketlerinden esinlenerek cektigimi de belirteyim..


Bu arada cam agaci falan demisken su ilginc anekdotu da yazayim. Letonya'da her dogan kiz cocugu icin ihlamur agacinin fidesi dikilir. Erkekler icin de cam agaci dikilir. Ve bildiginiz gibi noelde kullanilan cam agaci figuru ilk letonyada ortaya cikti. burdaki cam agaci suslemesi icinde su var. her aile bir cam agaci kesebilme hakkina sahip fakat her kestigi cam agaci yerine 1 tane dikmek zorunda. boylece surekliligini korumak icin.. Ama boyle ne zamana kadar surer ve cam agaci sayisi biter, bilmiyorum! :)


Valmiera da kiliseye gittik.
En ust katina cikip sehrin panaromasini aldim. Alisveris merkezine gittik, 3 5 hediye aldik ese dosta.. Sonra Valmiera muzesine gittim. Sergi varmis orda. tablo sergisi. teker teker inceleme- fotografi cekme derken ust kata ciktim. geleneksel leton elbiselerin oldugu bir sergi vardi.

Aksam 5 gibi cesis yolunu tuttuk. Valmierayi begendim,diyebilirim.

Cesisde gonulluluk icin hem hatira hem calistigim kurulus icin tanitim ve arsivleme icin cesisdeki gonullugumu anlatan kisa film cekimi yaptik. Cesis kale- Kugu park ve Kafe Riga mekan olarak kullanildi. Bitince sizlerle paylasirim.

Yeni imaj demistim. Biraz kisisel olacak ama, kisa saci hatta sifir numara saci seviyorum. Beni taniyanlar bu durumu biliyor. Hazir gelmisken buraya.. Hayatinda bazi seylerin degistigi, yeni seyler ogrenmisken.. Imaj yenileme yapalim dedik. (dipnot- en son 9 Ekim 2004 de yapmistim, benzer imaji yeniden yaptim.)

Havalar sogudu biliyorsunuz.. Saci da sifira vurduk. Iyiden iyiye getirdigim kazaklari artik bavuldan cikartmanin zamani gelmisti. Aslinda hava bana hic de soguk gelmiyor. Fakat tamam soguk sorun degil diye de ince giysiler giyip de hava atmanin geregi yok be gonullu arkadas. Neyse birde imaj tamam, bunun aksesuar kismini da hallettik. Yeni gozlugum carsamba gunu geliyor.  Dexter tarzi bir imaj oldu valla. Gozluk gelsin. diger yazimin ana fotografi olarak kullanacam.

Poker turnuvasi duzenledik cumartesi. ( dun oluyor)
18 kisi katildi. Ben izleyici olarak katildim. toplam 4.5 saat surdu bu turnuva.

Pazar gunu yani bugun.. Kilise'ye gittim. Hep merak etmisimdir, inanclarin mabetlerinde bir inanc gosterisine katilmak! Daha once istanbul taksimdeki kiliseye gittim gordum ama pazar ayinine katilmadim. Burda hazir pazar gunu bosken, ofisde pc - tv basinda oyalanmaktansa gorelim dedik. 10.45 de kalkip gittim.11 de basladi pazar ayini 13de bitti. Hazir daha yeni olmusken aklimdaki anekdotlari yazayim..

Baslangic ritueli- yazidaki fotograf gibi. Alevilerdeki bagdas kurup niyaz etmeye benziyor. Sonra ilahiler falan basliyor.  yarim saat suruyo boyle. Sonra vaaz fasli basliyor. 1 saate kadar suruyor. Son yarim saatlik kisim ilk yarim saatde oldugu gibi inananlarin diz cokup dua etmeleri, bu son kisimda sarap icip kutsama var. birde adini unuttum sarapdan once birsey veriliyo tadi plastikimsi bisey. onu aliyosun once sonra saraptan bir yudum..  tabi bu rituel cesitli semboller iceren kismin cevresinde
oluyor. Sonra masana geciyorsun dualar basliyor. 13e kadar..Ses kaydi aldim, hatira icin! Sonra kilisenin girisinde kitaplar var, ilahilerin notalarinin oldugu kitaplar.. 600a yakin ilahi var. 

Ilahiler okunurken insanin ici bi tuhaf oluyor. Rahatlama - huzura erme vs. Kilise cami sinagog vs.. bunlarin zaten gorevi bu. Daha once suryanileri arastirmistim. Mardin ve Suriyedeki suryani kiliselerinde bir ayine katilmayi- olayi yerinde gormeyi istemisimdir hep. Kismet Letonya'ya nasipmis..

Haftaya neler var..
Talin turu vardi iptal etttim. Cunku maddi durum! Gidersem son hafta sikinti cekerim. gezecem diye ac kalinmaz. :)
Christmasi Rigada geciririm buyuk ihtimalle. Cesisde gecirirsem sabah kilisede baslar geceyi nerde geciririm bilmiyom :)

Video cekimlere devam
Youtpass yazimi var.

Sonra.. bu kadar..

Guzel hafta sonlari dilerim..

0 yorum:

Yorum Gönder