29 Aralık 2011 Perşembe

00:21 - No comments

Ardievas Latvija - Hosca kal Letonya




bu garip bir veda olacak
cünkü aslinda hep icimdesin
ne kadar uzaga gitsem de
gittigim her yerde benimlesin

söylenecek söz yok
gidiyorum ben

hoscakal hoscakal hoscakal hoscakal..!

Bu yaziya Sebnem Ferah'in Hosca Kal sarkisinin sozleri ile baslamak istedim! Anlasildigi gibi Letonya'da Avrupa Gonulluk Hizmeti sona erdi! 2 Ocak 2012'de saat 14:35 de Istanbul'a ucuyorum ordan da Gaziantep.  Son gunde aceleye getirmek istemedigim icin 5 gun onceden yaziyorum. Turkiye'ye dondugumde kendi odamda kendi bilgisayarimda yolculuga dair, yilbasina dair ve yeni gunlere dair yazarim.

Bir onceki yazidan sonra neler yasandi neler hissedildi paylasayim. Noel de Talline gidemedim. Kalacak yer sikintisi yasadigim icin ve kalacak yerin maddi durumunu karsilayip letonya'ya dondugumde parasiz kalacagim icin gitmekten vazgectim. Aslinda talin bileti noel hediyesiydi ve turkiyeden gelirken yanima fazla para almamistim ve buranin parasi yuksek oldugundan bu firsati kacirdim. Iyi mi oldu kotu mu oldu, tartisilir! Noele burdaki buyuk kilisede ayine katilarak girdim. Kilise dolup tasmisti! Bu kadar hristiyan milletini bir daha kilisede nerde gorecen? veya nezaman sonra gorecen? deyip ortamin ruhani hissine kapilarak ruh dinlendirme-arinma duygusuna girdim. Kilisede soylenen ilahiler beni baska dunyalara goturmustu. Birden dusundum durdum, baktim cevreme neler yapiyorlar. Dilini dinini bilmedigim insanlar(!) arasinda yapayalniz bir insan. Universite'den sonra is bulma sikintisi-mahalle baskisi-hayatin diger stresli yanlari derken acayip derecede bunalmistim. Kendimi bi yere atip oracikta kaybolsam sonra hic bilmedigim bir yerde uyansam hayata yeniden baslasam diye dusuncelere dalmistim,gaziantep'de o bunalimli gunlerimde! Simdi bunu gerceklestirdigimi inaniyorum,o noelde kilisedeki o  tuhaf duyguyu yasarken.

Gonululuk icin videolar cekmistik gecen hafta ve ondan once fotograf-slayt seklinde video hazirlamistik leton gonullu arkadaslarimla. Onlari bu noel tatilinde duzenleyip facebook sayfama attim. Yazinin sonunda linkleri verecegim.

Yaratici Oda diye bir tasarim yapmistik gecen hafta. Burdaki bir alisveris merkezinin bos bir odasini ilkokul cocuklarinin yaptigi resimlerle susleyip, en guzel kimin resmi diye bir yarisma da yapildi-hala devam etmekte. Yarin yeniden alisveris merkezine gidip yaratici odasinda degisik tasarimlarla susleyecegiz. Hazirligini bugun yapmistik, yarin gidip asmak kalacak.

Cēsis'i kisa bir tur gezisini yaptiktan sonra bu sehirden ve Riga"ya gidip terkedecegim.

Bu 5 gunde neler mi olacak?
Yaratici Oda ziyareti ve degisik tasarimlari asma - resim sonuclari
Gule Gule Mehmet Gecesi
Riga'da Yilbasi Gecesi
Gaziantep'e donus.

Gaziantep"e gittigimde ozledigim tek sey, yemek. Nohut durumu bizim oralarda cok meshur. Nohit durumu delisi bir antepli gonullu olarak 2 ay yememenin acisini cikartacagim. Kebab - Raki ikilisini fena ozledim. Gidince tek tek yapacagim. Fazla yemek muhabbeti etmek de istemiyorum. gecenin 12sinde gurbette hele de acken yazmak, iskenceden baska birsey degil!

Linkleri verecektim, vereyim hemen.

Mākslas Sirds | Pēc Leonado Da Vinci Zīmējvmiem
Sanal Kalp | Leonardo Da Vinci Cizimleri
18 Kasım 2011 Letonya Bagımsızlık Günü Store Riga Gösterisinden birinden kesit.
17.etkinlik yeri videosu! toplam 80 tane gosteri yeri içinden!
https://www.facebook.com/photo.php?v=254911551242147

Letonya nin Bagimsizlik Gununde havai fisek gosterisinden bir kesit!
https://www.facebook.com/photo.php?v=254957911237511

Mehmeta Budaka EBD Pīedzīvojumi | Mehmet Budak AGH Macerasi - Fotograf-Slayt
mūzika: Ilhana Irema - Starp divām sienām | Muzik: Ilhan Irem - Iki Duvar Arasinda https://www.facebook.com/photo.php?v=255343374532298

Volunteer Speaks: Evs in latvia - Mehmet Budak
Gonullu konusuyor: Letonya'da Avrupa Gonullu Hizmeti
Thanks: Gaziantep Gençlik ve Kültür Evi / Derneği
Jaunatne par iesaistīšanos
https://www.facebook.com/photo.php?v=256426251090677


59 gunluk Avrupa Gonullu Hizmeti icin yaklasik 4.000 fotograf cektim ve 70ye yakin video cektim.

Ve Sizleri Sebnem Ferahīn '"Artik Kisa Cumleler Kuruyorum" sarkisinin o guzel sozleriyle yazimi bitirmek isterim!

Artık kısa cümleler kuruyorum,
Sevdiklerim, sevmediklerim yanımda.
Kabullendim herşeyi olduğu gibi.
Yola çıktım, yarınlara…

Son günlerde çok düşünür oldum,
Zor zamanları çabuk atlatır oldum.

Bakıyorum aynaya her gece,
İçim rahat, biraz yorgunum sadece.
Hayatıma giren herkese,
Yaşanmış her şeye
Teşekkürler büyüyorum sizinle..

Ve Facebook sayfama yazdigim Letonya Ayrilik mesajlarini da eklemek istiyorum. Ne bileyim ya, duygusal bir gonullu oldugum icin midir nedir, boyle duygusal sozler yaziyorum! Surc-u lisan ettiysek affola 22 tane yazim icin..


"last six day in latvia. thanks Latvia for everything. I was beautiful 2 months.
when i go to turkey, I don't grieve! because i will go latvia at 2014 for European Culturel Contry
i will never forget latvia friends
i will miss Sarma, Aleksandra, Anna, Adina, Iveta, Solvita, Aiga, Liga,Zane,Ilze, Undine, Ausma, Elodie, Patricia, Stella, Linda, Meldra, Kristine, Simona, Victoria, Katerina... Kaspars, Robert, Ugīs, Enri, Matias, Andris, Sandis, Krists, Kristaps,Gundars etc."


"Karanlik gecemin ardindan gelen isikli gunlerimin sahibi ihlamur kokan Letonyam! Ayrilmanin esigindeyim senden. 1 hafta sonra simdi su saatlerde gokyuzunde ucuyor olacagim. Ve G.antep'e gidiyor olacagim. Universite hayatim devam edecek, yeniden is aramaya baslayacagim.. Gonulluk calismalarim devam edecek ama bende biraktigin o ihlamur kokun hic bir zaman gitmeyecek ve 2 sene sonra yeniden yanina gelecegim. Avrupa Kultur Baskenti olusunu beraber kutlayacagiz. Stora Riga'da beraber eglenecegiz! Seni asla unutmayacagim,ihlamur kokan sevgilim!"

0 yorum:

Yorum Gönder