25 Aralık 2011 Pazar

22:22 - 3 comments

Asla unutulmayacak gunler - Letonya'da AGH




Universitenin son seneydi..  Okudugum bolumdeki ev arkadaslarimla oturmus sohbet ediyorduk. Ne yapmali diye. Sahiden su avrupa birligini bosuna mi okuduk diye bir tartismanin icerisinde bulunduk,hepberaber. 
Avrupa Birligi Genclik Projesi varmis, bir proje yazalim gidelim diyorduk. Biri ordan ya bir bakin kendinize! Kendinizi  bosuna yormayin demisti,universitede ev arkadasim. Sonra yine isyanlara oynarak sohbeti sonlandirmistik..

Yazima boyle bir giris yapmak istedim  Letonya’dan.
Ve aradan 1.5 sene gecti.

Universite bitmis, is arama cabalari sonuc vermemis.. Birgun nette gezinirken Gaziantep Genclik ve Kultur dernegini gordum. Ve Avrupa Birligi Projeleriyle ilgileniyordu. Hemen arayip gitmistim. Kendimi tanitip Avrupa Birligi Projeleri hakkinda bilgiler almistim ve orda 3 tane yabanci gonullu vardi. Bunlar kim abi dedim. 2si Letonya’dan digeri Romanyadan gonulluler dedi..  Ve  yaklasik 1 sene  geriye gidip   simdi letonya’da agh yapiyor olmak. 
Hayatin insana ne verecegini kimse bilmiyor.

Universite sonrasi hep sunu hayal etmisimdir. YuksekLisansimi Avrupa Birligi uzerine yapmak. Bu yuzden Avrupayi gormek. Ogrendigim bilgileri Avrupada paylasmak istemisimdir. Ve Avrupa Gonulluluk Hizmeti bunun icin picilmis kaftandi.
Nasil birsey oldugunu arastirdim durmadan. Gonulluk nedir ne degildir ogrenmek icin ogrendim!

Hayattan artik tum umutlarimi kesmistim! Kapali kapilar ardinda yasamaktan sIkIlmIstIm. Kendimi gelistirememekten, hic birsey yapamayip yeteneklerimin gitmesine! Gonlum razi olmuyordu..
Ve Gaziantep Genclik ve Kultur Dernegiyle tanismistim.  Sonra gonulluluk gunleri..
Bir gun kendimden cesaret alip motivasyon mektubunu doldurup gonderdim. Hadi mehmet dedim! Buyuk yolculuklar ufak adimla baslar..  Sonra Letonya’da gonulluluk icin gonderecek arkadas ariyorlardi. Gel Mehmet sen git dedi. O gece hic uyumadim. Kendimi sanki yeni dogan cocugu olan birey sevinir ya, iste oyle bisey hissetmistim. Artik birsey yapacagim, artik o kapali kapilar yerini gunesli guzel gunlere birakacak. 

Letonya’ya gidecegimi  tanidiklarima, universiteden arkadaslarima soylediklerimde inanmadilar. Benimle kafa mi buluyorsun dediler

Ve Letonyada ilk gunler.
Sevdigim bir filmiņ en begendigim bir sahnesinde bir karakter sunu diyordu:  Hic bilmedigi bir yerde  insan ne yapar ki, donup dolasip ayni yere gelir..
 Yurudum kilometrelerce sirtcantamla beraber. En yuksek tepeye ciktim. En guzel fotograflarimi cektim. Gokyuzune bir baska baktim..

Dilini adini bilmedigim cocuklarla beraber eglendik. Anlasmamiz icin dilin onemi yoktu, ayni duyguyu yasayanlar anlasirdi,ne de olsa.

Hic tanimadigim insanlara yardim ettim. Benim icin tum zamanini bana ayiran yabanci arkadaslar edindim. Kendini ozel hissetmemek icten bile degil!

Korkularimla nasil basedecegimi ogrendim. Cocukluk korkum olan bisikleti artik surebilmenin zevkini yasadim Avrupanin en guzel sehrinde!

Benim icin hazirlanan dogum gunu pastasini bir ayri paylastim arkadaslarimla..

Avrupanin kulturunu yasayisini en ince ayrintisina kadar arastirdim,sordum sorusturdum.
Hic bilmedigim tatlari tattim.

Yurudum durmadan her tasin altina baktim ne var diye, acaba hangi suprizle karsilasirim dedim ve  sessizligin tadini cikarttim, bir park kosesinde..

Ve gunler geciyor, alabilgince hizli bir sekilde. Zamani durdurmak gerek, bu guzel gunlerin bitmemesi icin!

Yasamayi seviyorum, her turlu pisligi olmasina ragmen. Nefes alabiliyorsak umut her zaman vardir.. 

Letonya’dan kucak dolusu selamlar...
25 Aralik 2011 21:59



3 yorum:

ben letonyaya eylem 1.1 le gitmiştim geçtiğimiz eylülde ve riga da 10 gün kalmıştım ki değme keyfime. çok hoş bir ülke ben sevmiştim anlaşılan sende sevmişsin:) gene gelmek isterim ama şimdilik gene eylem 1.1 tarzı şeylerle AGH ı bıraz daha sonrası için planlıyorum

Letonya'yi AGH icin tavsiye ederim Murat!

Ben de litvanya da erasmus yapiyorum. Suan gezi amacli talindeyim ve 4 saat sonra rigaya gececegim. Soylediklerin bana o kadar tanidik ki. Ben geleli iki ay oldu ve hayatimin en guzel gunlerini geciriyorum. Bircok ulkeden insanlarla birlkte yasiyoruz konusuypruz. Bu tarif edilemez bir duygu. Hayatmda yaptigim en mntikli sey erasmus diyebilirim. Dillerini bilmiyorsu , kulturlerini bilmiyorsun ama ayni duygulari paylasiyolrsun. Hal diliyle de olsa anlasiyorsun.

Yorum Gönder