27 Ekim 2011 Perşembe

09:46 - No comments

Vize yolculuğuna dair ufak bir anı

Letonya vize işlemlerini yazdıktan sonra bu kısmı da  yazacaktım, Gaziantep'de bir takım işlerim dolayısıyla ertelemek zorunda kalmıştım.

Gaziantep'ten alelacele bişekilde, Ankara'ya gittim. Evraklar salı akşamı tamamlandı. Çarşamba günü vize başvurusunu yapmadığım takdirde haftaya kalacağım için acele etmem gerekti.

Sizlere ufak bir anı anlatmak istiyorum. Otobüs yolculuğunda Tv izliyordum, yolculukta sıkılmamak için. Bir televizyon kanalında bilgi yarışması vardı. Soruları tek tek cevaplayarak büyük ödülü alıyorsun.

Sorulardan bir tanesi de şuydu: " Schengen vizesine adını veren Schengen hangi Avrupa ülkesindedir?"  Şıklarda da Almanya - Fransa - Lüksemburg - Hollanda vardı. Ben direk Lüksemburg dedim. Yanımda oturan Almanya'da yaşamış üniversite öğrencisi bu soruya Almanya cevabını veriyorum dedi. Tam cevap açıklanacakken reklam girdi. Yanımdaki üniversite öğrencisiyle, bu konu hakkında fikir alışverişi yaptık. Reklam bitti, cevap açıklandı. Lüksemburg cevabı çıktı. Yanımdaki arkadaş, nerden biliyosun cevabı vs şakalaşarak, " Abicim, üniversite'de biz bunu okuduk. Bırak da bilelim!" diye hafif şaka yollu espri yapmıştım. Şöyle açıklamıştım,arkadaşa. Lüksemburg, Avrupa Birliğinin kurucu ülkelerinden biri. Hatırladığım kadarıyla Schengen'de anlaşma olmuş Ab vizeleri konusunda, ondan sonra schengen diye akıllarda kalmış.

 Schengen vizesi örneği

0 yorum:

Yorum Gönder