23 Aralık 2011 Cuma

20:31 - No comments

Christmas Hazirligi

Ofiste x360'da hokey oynarken
Selamlar herkese
haftasonunu beklemeden yazayim dedim, malum haftasonu talinne gitme durumum var. durumum var derken kalacak yer konusunda biraz strese girdim. kalacak yer ayarlanirsa carsambaya kadar Tallinndeyim. Neyse onbilgiyi gecelim..
Mutfakta neler var?
Gonulluluk videosu cekimleri devam ediyor.
Chrtistmas hazirliklari - Kindergarten de christmas partisi - Ofiste chrtistmas partisi ( Yakinda Tallinde Christmas Partisi :)
Aklima gelen bu kadar. Gunler simdi bana gore cabuk geciyor ondan heralde unutuyorum. Not da almiyorum aslinda. Malum son haftalar oldugu icin gunler cabuk geciyor gibi.

Gonulluluk videosu icin cesisin farkli yerlerinde cekimler yaptik yerel gonullu arkadaslarla. Hatta bi keresinde Cesis Tirgus'a girdik ( Cesis Halk Pazari) ne goreyim abicim, cigkoftelik bulgur! Turk mali,iustunde cigkoftelik bulgur yaziyor. Fiyatini sordum 1 kilosu 7 lvl yani 26 lira. antepe gore pahali. hazir evdeki raki da bitmemisken cigkofte raki mi yapsak diyorum da. Simdi kim ugrasacak zaten turkiyeye donmeme az kalmis. Gidince evde yaparim diyerekten bu fikrimden vazgectim.

Christmas hazirliklari
Ormana gittik, arkadaslarla cam agaci kestik geldik sonra da ofiste bir guzel onu susledik pusledik ofisin bas kosesine koyduk. Yaninda hatira fotografi cektirmeyi de ihmal etmedim :)
Kindergarten christmas partisi
efenim geldigimden berri anaokuluna gidiyoz cocuklarla beraber christmas icin hazirliklar yapiyoruz, beraber oyunlar oynuyoruz falan.. iste bu parti de bunun verimini aldik. Hazirladiklarimiz burda sergilendi ve hep beraber gule oynaya, noel babadan hediyelerle gecirdik gunu. Ev sahibi kurulusumun baskaninin kucuk sirin mi sirin kizi da bu anaokulda okuyor onunla beraber guzel anilar birakarak gunu eglenceli gecirdim. Cocuklarla oynamanin beraber calismanin insanda verdigi o guzel duygu super ya. Insanin evlenesi geliyor ama once is es diyoruz tipik turk genci olarak!
O gunun videosunu fotusunu cektim, eklerim yakinda!

Ofiste chrtistmas partisi
Cam agaci kestik ofiste susledik pusledik baskanin dedigi gibi job party yani bu kivamda parti oldu desem yeridir. Sicak saraplar icildi, gunun anlam ve onemini belirten konusmalar yapildi tek tek. Ben hayatimda ilk defa chrtistmas partisine katildigimi ve turklerin sadece yilbasini kutladigini ( hakkini yememek lazim simdi, istanbulda santa bilmem ne kilisesinde kutlamalar oluyor chrtistmas icin ama abi antepden istanbula da chrtistmas icin gidilmez yani!)
soyledim. Akabinde gecen hafta poker partisi yapmistik, poker malzemeleri de ofisteyken hadi be haci bi el atalim babinda ofisten arkadaslar pokere oturduk.

Youthpass i da doldurdum bu arada. Cikti islemlerini haftaya halledecez!

Aklima gelenler bunlar!
Haftaya neler mi var?

Tallinn gezisi. Eger bi aksilik cikar da talline gidemezsem ya cesis ya riga! Rigadaki arkadaslara haberi ucurup atlayip cesis riga otobusune sogugu rigada alirim!

Good Bye Memo Party! Hazir christmas ayagina parti parti derken letonya ayrilisi onceci bir parti zaten olmazsa olmazlardan. Parti icin degisik seyler dusunuyorum!

Yilbasinda sanirsam rigada olurum cunku 1 ocakda antepden gonullu arkadas geliyor onu karsilama falan derken zaten 2 ocakda bu ulkeden gidecegiz. Riga da olmak sart zaten!

Iste bunlar sevgili agh gonullusu ve agh gonullu adayi
Christmas derken senin de christmasini kutlarim. Ha bu chrtistmas meselesi hristiyanlarin bayrami abicim. ben muslumanim kutlamam falan ayagina yatan arkadas tayfasi var. onlar icin sunlari soyleyiyim dur.

Noel, Hıristiyanlık öncesi dönemlerden kalan ve paganlara, yani tabiata tapan toplumlara ait bir kutlamadır. Aslında Baltık ülkelerine mahsus bir âdettir ve Hıristiyan geleneği değildir. Aralık ayında gündüzler Baltık memleketlerinde sadece beş saat sürmekte, günler ayın sonuna doğru uzamaktadır ve kutlanan işte günlerin bu uzaması, yani karanlığın azalmasıdır.
Ilk Noel Agaci suslemesi Letonya'da gerceklesmistir. Geleneğe dönüşen bu hareketi Martin Luther ağacı eve sokarak, ateşe vermek yerine de mum asarak şimdi uygulandığı haline kavuşturmuştur.


Evet bu kadar genel kultur yeter!

Gorusmek dileklerimle...

0 yorum:

Yorum Gönder