11 Aralık 2011 Pazar

20:36 - No comments

Riga Turu / Letonya Anekdotlari

Riga - Ozgurluk Heykeli
5 gundur yazmamisim.. Hadi baslasin, dokelim gonulluluk calismalarimi, letonya macerami..

Dogum gunumu burada kutladim 6 aralik. Biraz huzunlu gecse de hayatimin en guzel dogum gunlerinden biri oldu. Gonulluluk yaptigim dernegin benim icin ozel olarak tasarlayip yaptirdigi tisort, gunun en mutlu hediyelerinden biriydi.. Ofiste baslayan dogum gunum, cesisin en guzel kafelerinden kaferiga da devam etti. Bir sampanya patlatip hep beraber ictik..

Sonra diger gunler... Dernegimin powepointten tanitim sunumunu yaptim,gonullu leton genclerle.. Ayrica her gun cektigim fotograflarimdan olusan video da yaptik.

Haftaya yani bu pazartesinden cumaya kadar turk film haftasi duzenleyecegim, onun hazirliklarini yaptim. 5 film gosterecegim. Fakat bu filmler turk seyircisi icin agir filmler yani ornek vermek gerekirse barda- yazi tura gibi sert filmler.. Eger bu film haftasi tutarsa haftaya da yapacagim.

Carsamba gunu valmiera ya gezi icin gidecem, leton gonulluyle.. P.tesi kindergarten calismasi var. Anaokulunda chritmas icin cesitli aktiviteler hazirlayacagiz.

Evet gelelim basliktaki konuya :)
C.tesi-pazar rigadaydim. Super bir haftasonu tatili oldu. 4 kasimdan berri biriktirdigim tum enerjimi burada harcadim! Eve yorgun argin geldim. Ayaklarim feci sisti! Agir bot ayakkabim ve sabah 11den gece 2ye kadar yurumek.. e haliyle ayakta sorun yaratiyor ama durumundan memnunum. Cunku gezmek gormek kesfetmek avrupayi tanimak hobilerimin en basta geleni.. Neyse geyigi birakalim da neler var yazalim. 

C,tesi sabah 11 de rigadaydim. Bu blog sayesinde tanistigim rigada yasayan bir turkle tanismistim. Bu gune kararlastirdik riga gezisini. Beraber gezdik. Bana riga konusunda buyuk rehberlik yapti. Rigayi biliyordum. Gelmeden once ciddi arastirmalarim olmustu. Fakat burada yasayan birisinin burayi tanitmasi guzel olur tabi. 

Laima o'clock ta bulustuk,rigada yasayan ali sukru abiyle. Laima o'clock rigalilarin bulusma noktasidir. Istanbulda Akm- taksim burger king.. Gaziantep de Sanko park, Prestige sinemasi... Malatya da beton ismet neyse burada da laima o'clock odur. Hikayesini arastirmadim. Yakinda sizlerle hikayesini anlatirim.  Neyse  bulustuk.. Once bir kahvalti icin turk restorantlarina baktik. Kapaliydi.. Bi kahveyle kendime gelip Riga old towm gezisine basladim. Old towm benim feci merak ettigim yerlerinden biriydi. Cunku mimari yapilarla ilgilendigim icin. Art Nouveau akiminin oldugu binalarin en cok oldugu tek yer riga old town. 800'e yakin Art Nouveau tasarimi var! Her bina ilginc!
Fazla geyik yapmak istemiyorum bu konuda! netten bakin gorun! yolunuz da rigaya duserse ugramadan donmeyin. Ha ugramadan donerseniz! ki oyle bir sansiniz da yoktur. Rigayi gordum ben demeyin. Riga esas buradir bence. Diger kesimler muzelerle kiliselerle veyahut ilginc restorantlarla cevrili ama burasi cok guzel. Ilginc restorant demisken yazmadan gecemeyecegim. Sadece sarmisaktan yapilan yemeklerin oldugu bir restorant var. Cidden ilginc! Restorantin ismi su an aklimda degil. Fotosunu cektim. Yayinladigimda paylasirim.

Old townu gezdim aksama kadar! Muzeleri pazar gunune sakladim. Fakat fotograf makinesinin sarj aletini cesisde unutunca simdi tamam gezerim ama fotosunu cekmemek olmaz. for memories lazim. gidecen yani sonucta. neyse gezilecek muzelerin yerini ve isimlerini not almistim zaten. rigaya gidince gidecem. isgal muzesi savas muzesi dikkat cekenlerden. erotik muzesi diye bir muze gordum. iceriye girmedim. merak ettim sadece. diger riga turunda gorecegim insallah.

Hazir ilginc restorant soylemisken sizlere en ilginc bir restorant soyluyeyim. Ortacag restoranti. Burda calisanindan tut, pisirilen yemeklerine.. Dekorasyonuna hepsi ortacag. Karnim tok oldugu icin gitmedim. Bir ortacag corbasi iyi gider yoksa. 

Gun old town da gecti diyebilirim aksama kadar.
Yemek icin burda yasayan bir turkun doner dukkanina gittik. Doner yani bizim bildigimiz doner. burada kebab diyorlar. Menude antep  baklavasi da var. tanesi 0.59 lvs. cay da var. semaverde pisirilmis cay. gerci antepdeki kacak cayin tadi gibi olmaz ama letonyada cay icmek guzel. ayranda var 0. 69 lvs olmasi lazim.bir doner ayran yapip yemek isini hallettik.

Rigada yasayan ali sukru abiyle dolasirken burda yasayan baska bir turkle karsilastik. ali sukru abinin konsoslukta tanistigi, burda kendi sirketi olan bir turk. guzel bir sohbet yaptik ayakustu. Araba uzerine guzel bir sohbetti. :)  Arabadan yazmisken burda bir kuraldan bahsedeyim. eger arabaniz yalnis yere park edilseyse cezasi 60 lvs. cekici de icinde. aslinda turkiyye gore ucuz. simdi cekici cagiracan cezayi yiyecen bussuru masraf derken burda tek cozum. 60 lvs. turk lirasi istiyorsaniz 60 lvsyi 3.65 le carpin ( simdi lvs lira kurunu bilmiyom ama 3.65 genel olarak oyle)

burda 100e yakin turk var. yasayan tabi. gezmeye gelen turk cok var. gezerken turkce konusan cok turk gordum ama yasayan az. ilkk turk demir abidir. bunun hikayesi cok ilginc. zaman gazetesiyle roportaji var, nette bulursunuz!

Burdaki turkler ne is yapar? Kimisi kebab doner resturanti, kimisi kendi sirketi, kimisi ozel sirkette calisir.  Eski yerlesik turkler yeni yerlesen turklere yardim etmis baya.. :) Fazla derinine inmeyeyim ama biliyorum.. Detayini ozel mesaj yazin :)

Leton kizlari guzel. Cidden guzel. Oyle boyle degil. Rus.. ne bileyim turklerin ask sembolu. Antalyayai yakindan gordugum ilgilendigim icin rus antalya iliskisini bilirim ama burdakiler ruslardan bile guzel..

Evlilik konusu arastirdim. Leton kizlarla evlenmek! Her internation marriage gibi cesitli sorunlar olacaktir tabi. Ama genel olarak kisisel karakterle alakali. Sunu soyleyeyim. Letonya olsun baska bir ulke olsun farketmez. Kizin da erkegin de ulkesinden baska ayri bir ulkede yasamak en iyisi.

Neyse biraz anekdottan sonra tura gelelim.
Benimle beraber turk agh gonullusunu  turkiyeye gonderdikten sonra tanistidigim Estonyada doktora yapan turk arkadasla tanismistim. Rigada bulustuk. Old town gezisini bitirip ali sukru abiyle beraber bulustuk. Omer ismi. 3 Turk bulusup bir costa cafeye gidip sohbete koyulduk. Avrupa insanin kulturel yasamindan baslayip, turkiyeden de devam ettik. Ilginc bilgiler edindim. Bu kadar da ayrintili yazmanin geregi yok be gonullu arkadasim deyip kendimi Riga gece hayatina atayim.

Simdi gece hayatina baslamadan once.. Riga da ay tutulmasini izledim. Normal bir ay tutulmasi iste..Ay a karsi ozel bir ilgim oldugu icin benim icin guzel bir aniydi. Fotografla da bunu arsivlemek guzeldi :)

Riga Gece hayati..!
Simdi gonullu arkadasim. Burdaki her cluba bara gitmeyeceksin. Neden mi? Bazi clublarin onunde kizlar sigara icme muhabbetiyle baslar, geceyi beraber gecirir. Maddi olarak sana fena girer. Buranin parasi feci pahali. Bizim paranin 3.5 - 4 kati. Sen gonullusun. Ev sahibi kurulusunun cep harciyla gecinen ve turkiyeden yaninda getirdigin parayla burda yasiyorsun. Dagitmanin da geregi yok di mi :)

Benim onerilerim sunlar.
Ezitis migla bar var. Tipik avrupa bari. Genclerin takildigi guzel var. Adresi: kuru kafalar binasinin karisindaki sag sokaginin arka tarafinda. Fiyatlari da ucuzdur. 1 bira 1 lat.

Dstyle lounge bar var. Hemen yakininda. Oraya da ugra derim. Neden mi? Mekanin ilginc bir tasarimi var. Tepede insan heykeli var. Yatik bir sekilde tavana asili. Ben gittigimde mekan civil civil degildi, ama gelmisken bir gir!

Barda clubda biranizi yudumlarken sigara icin disariya ciktiginizda muhabbet ettiginiz bir kiz turkce biliyor olabilir. Selam-nbr tarzi turkce konusabilir sizinle. Aman dikkat diyeyim. ustde yazmistim gene de yazayim bu tipler sizden faydalanip geceyi beraber clubda gecirip gecenin masrafini size kitleyebilir.  Carreful!

Scandal club onerilir. Hemen yakin club barlar bunlar. ayni sokak uzerinde. Scandal barin ozelligine gelelim. Striptiz bardir! Geceye  baslamanin veya geceyi bitirmenin adresi. 22de baslayip sabah 7ye kadar acik. 2 katli club. ilk kat striptiz ust kat sakin. genclerin eglendigi yer. Sigarada iciliyor ust katta.   Alkol fiyatlarina gelelim.  bira 0.5 lt 2.90 lvs vodka viski tekila rom vs 40 ml 2.5 lvs.

Pazar gunu estonya doktora yapan arkadasi biraktiktan sonra hafif riga gezintisi yaptiktan sonra cesis yolculugu basladi. Otobus beklerken esmer tenli sakalli biyikli bir gencle tanistim. Pakistan dogumlu Isvecte yasayan bir genc. 5 dil biliyor. Ingilizce Letonca Rusca Arapca Isvecce biliyor. Otobuste muhabbet ede ede cesise geldik. Cesise bir arkadasinin hediyesini getirmek icin geldigini ogrendim. Gunu birlik cesis gezisi yapti.

Eger gonullu arkadasim Letonyaya geldiysen hava alanindan sehir merkezine gelmek istersen 22 numarali otobuse binersin yarim saat sonra merkezde olursun. yarim saatde bir otobus var. bilet 4 bilet degerinde. her bilet 0.50 santim toplam 2 lat. turk lirasi yaklaisk 8 lira. bence ucuz. istanbulda merkeze 10-20 lira arasinda. antepde de ayni.

Evet gonullu arkadasim yeterince bilgi aldin riga konusunda. Yok bu bana yetmedi diyorsan bana mesaj at, kafana takilan sorularin cevabini elimdeb geldgimde cevaplarim.

Bu arada aklima gelmisken yazayim. uc kardeslerin evini gorun. 3 ev var. her evin pencereleri farkli uzunlukta. cunku o zamanlarda pencerenin buyukjlugune gore vergi veriliyor..

Letonya da da 2008 2009 ylinda feci bir ekonomik kriz olmus. devlet maaslari yuzde 40 - 60 oraninda dusmus. Turkler o zamanda gelenler parayi fena doldurmus!

Letonyada ruslarin kara para aklama yerlerinden biri! Bunu yazmayayim diyordum yazayim. Benim universite bolumum ve ilgi alanim oldugu icin yazmaktan kendimi alikoymayayim. Burda illegal isler var! Ruslarin kara para aktarma merkezi!

Bu arada ben burda bildigin gibi turklerle tanisip rehberlik aldim.Couchsurfing kullanarak da yapabilirdim aslinda. Couchsurfing u yeni tanidigim icin isin ince ayrintilarini ogrenmedim. Onun icin uzun donem agh de kullanacam. Simdilik turkler yeterli!

Haydi! bu bilgiler sana yeter gonullu arkadasim. Ben birazdan uyuyacagim!

Yakinda neler var?
Bu hafta turk film haftasi
Baltik ulkeri gezisi.. Vilnuss- Tallin ve Helsinki gezisi

Ayrintilar yakinda...

0 yorum:

Yorum Gönder