27 Kasım 2011 Pazar

12:02 - No comments

Yeni ev. Yeni düzen! Letonya hakkında anekdotlar

Ligatnes 

Banka kuyruğu- Haftalık para için 

1 haftadır yazmıyorum, zamanım yoktu aslında. Kafada sorunlar vardı, onlarla uğraştım!
Yeni bir eve tasındım. Ev değil,aslında. Ofis diyelim biz. Eski evimde bazı sorunlar oldu, bu nedenle ayrılma kararı aldım. Ofisteyim- geç kalma derdi de yok. :) Taşınma işlemi falan derken yazmadım.

Ligatnes'de dogal hayvanat bahçesine gittik,salı günü. inanılmaz güzel! bizim hayvanat bahçesi diye 2 kafes bi aslan kaplan değil. adamlar bildiğin ormanı çevrelemiş, her hayvanın yaşayacağı ortama göre şekillendirmiş. Merdivende yürürken altından kurt çakal sesleri dinlemek, güzeldi :)

Kafe Riga'da ( cesisin en güzel kafelerinden biri,bana göre en güzeli en iyisi!) türk müzik gecesi gibi birşey düzenledik. Arkadaşım çok iyi saz-bağlama çalıyordu. Orda hep beraber çalıp söyledik. Dinleyenlerden biri de flüt-duduk-mey.. nefesli çalgıların coğunu çalıyor. Arkadaşla beraber bir düet yaptılar :)
2 flütü aynı anda çalmasına hayran kaldım. Yakında yeniden böyle bir gece düzenleyeceğiz.

Cesis gençlik merkezinde Türkiyenin tanıtımını da yapmıstık, training deki gibi bomba olmasa da gene de hayran kaldılar.

1 haftanın özeti!

bu hafta polonyaya gitmeyi düşünüyodum, bikaç sorundan dolayı gidemedim. Aralık'ta kesin giderim!

Letonyayla ilgili anekdotlarımı yazayım, aklıma gelmişken..
-Saat 21:00,22:00 oldu mu tüm marketler kapalıdır, alkol -sigara isterseniz club,bara gitmelisiniz.
-Çalışanların %90u kadın! Kadın,otobüs soförünü ilk kez burda gördüm.
-Para birimi lvs dir.Letonya Latı. Burda fiyatların küçük olduguna bakmayın. 0.60, 1.23 vs..
Paraları çok değerlidir, sterlinden bile değerli. 1 letonya latı 3.60 türk lirasına denk geliyor. 1 euro da 0.60 lvs cıvarına denk geliyor.
-Rusça biliyorlar,ama rusları sevmiyorlar. bizim türk kürt mevzusu da bunların gibi, teşbihde hata olmaz ama bunlarda da durum bu!
-işsizlik oranı feci düşük. hükümet -sanırsam herkese- haftalık 20 lat para veriyor. çarşamba günü bankaların önü bizim emekli maaş kuyrugu gibi. kalabalık.
- arabaların ucuzluğundan mı yoksa lüks çılgınlığı mı çoğunun altında son model lüks arabalar var.
- ekmek 0.28 latdan başlıyor. su da 1 latdan..
- biz türkler, alışveriş magazalarında  evde çöp yerine de kullanırız falan diye bol bol poşet alıyoruz. burda poşet parayla. 0.10 lat. yaklaşık 40 kuruş.
-sigara bizim eski fiyatlar gibi. malbora 2.10 ama türk malborası gibi ağır değil. camel ağır ona göre. camel 1.95. en düşük sigara 0.80 slim winston. kent 2.10 ama çok hafif. rocket 40lı sigara 3.10 lat.
-türkleri seviyorlar, antalya sağolsun. antalyada tatil yaptıklarını beğendiklerini söylüyorlar..
aklıma gelince diğer anekdotları da yazarım..

şimdilik bu kadar, p.tesi-salı çocuk okulunda bir etkinliğe katılacağız.

0 yorum:

Yorum Gönder