17 Kasım 2011 Perşembe

08:40 - No comments

Sigulda Gezisi

sigulda da teleferiğe binmek güzel bir deneyimdi.ayaklarımın altında bir gauja nehr

dün sarışın bir leton gönüllü eşliğinde sigulda'ya gittik gezdik gördük. benim için güzel bir geziydi, hiç unutmayacağım güzellikler vardı. sigulda, cesis ile riga arasında bir tarihi bir il. yolda indik şehir merkezine 3 km kadar yürüdük.şehir merkezinden turizm danışmadan bilgi alıp gezmeye başladık. parkları gezdik, ardından bir kilise ye gittik. mum yakıp dua ettik sonra da ziyaretçi defterine yazı yazdık. kilisede dikkatimi çeken tablolar oldu. tablolar düğmelerle yapılmıstı. kilise sonrası sigulda  da teleferik sefası da süperdi. ayaklarımızın altında gauja nehri akıp gidiyordu. sonra turaida kalesine doğru yola koyulduk. giderken yolda bir magara vardı. gönüllünün dediğine göre bu magara alman ve lehler arasında çekişme yaşanmış. kimin olduguna dair. mağaranın duvarlarında aşıkların isimleri yazılıydı.

ve turaida kalesi.. mükemmel bir kale. ormanın görüntüsüyle beraber öyle bir manzara olusturuyor ki, "Allah'ım ben nerdeyim." diyor insan. İnanılmaz güzellikte. Kırmızı tuğlalarla örülmüş bir kale. 7 kat yüksekliğinde her katı öyle küçük değil. Yüksek yapılara karşı bir sempatim var. Galata Kulesi ile başladı bu sevgim. Galata Kulesi ile bu Turaida Kalesini sembolik olarak bir evlendirmek istiyorum :) İstanbula geldiğimde Galata Kulesinin terasında yapacağım :) Kalenin diğer gezilecek yerlerini gezdikten sonra ( kalenin içinde bir de müze var. kalenin batı blogunda) hediyelik eşya satan dükkana gidip buralara özgü hediyeler alarak otobüse atlayıp siguldaya geldik. Sigulda da bir yorgunluk kahvesi içe içe yola çıktık Cesis otobüsünü bekledik. Hava soğuktu. O sıralar saat 16:00 cıvarı idi. Güneşin batışını az da olsa görebildim.

Eve geldik. Yorulmustuk. 15 km falan yürümüştük. Böyle güzel bir gün geçirmenin mutluluğuyla uyuduk.